معنای شماره های حک شده بر روی کلید چیست ؟


آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید کمک می کند درک بهتری از عملکرد کلید داشته باشید و بتوانید کلید یدک آن را تهیه نمایید و از خدمات کلید سازی نیز بهره مند شوید. در تاج کلید حرف، نماد و عدد قابل درج است که حک شدن آنها در برخی موارد روی فلز خواهد بود و در انواع دیگر برجسته می باشد و چاپ آن در مرحله قالب ریزی خواهد بود. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی به منظور آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید خواهیم پرداخت.

آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید

به منظور آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید باید بدانید که چهار گروه اصلی در این رابطه خواهیم داشت که شامل شماره حک شده یا بیتینگ، شماره کلید خام، شماره کد کلید و شماره کلید موجود در مستر کلید خواهد بود. برای آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید باید اجزای کلید را بهتر بشناسید. به بخشی از کلید که مانند دسته آن را نگه می داریم و سپس به چرخاندن کلید در قفل می پردازیم، تاج کلید گفته می شود.

استاپ در کنار تاج قرار دارد و مانع از این می شود که کلید بیش از اندازه وارد قفل شود. بخشی که دندانه های بیتینگ در آن قرار دارد ساقه است و آن بخشی که مخالف تاج کلید است، نوک کلید نام دارد. این شماره ها کمک می کنند کلید اصل را از نوع تقلبی تشخیص دهیم و از خدمات کلیدسازی بتوانیم استفاده کنیم. شکل کلید با توجه به شماره کلید خام مشخص خواهد شد و شماره کلید نشان دهنده عملکردهای ساده و یا پیچیده کلید می باشد.

شماره بیتینگ یا حک شده در کلید

شماره بیتینگ همان شماره ای پنج رقمی است که چاپ آن از بالا به پایین کلید می باشد. شماره بزرگتر نشانه عمیق تر بودن دندانه است. برای تشخیص اینکه شماره مورد نظر شماره بیتینگ است باید به مقایسه شماره ها و دندانه ها بپردازیم. شماره بیتینگ یکی از شماره هایی است که کلیدساز برای ساخت کلید به آن نیاز دارد. در صورت نیاز به داشتن اطلاعات به منظور آشنایی با معنای شماره های حک شده بر روی کلید با شماره تماس موجود در سایت کلیدسازی سیار تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجموعه راهنمایی های لازم را انجام دهند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *